• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • Română
Особливості застосування Закону України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України»
Опубліковано 12 листопада 2014 року о 17:40

Загальні питання 27 вересня 2014 року набрав чинності Закон України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України», яким визначено особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України, створена вільна економічна зона «Крим» (далі - ВЕЗ «Крим») і врегульовані аспекти правових відносин між фізичними і юридичними особами, які перебувають на цій території або за її межами. Відповідно до частин 1.1, 1.2 статті 1 Закону, ВЕЗ «Крим» створюється в рамках двох адміністративно-територіальних одиниць України: Автономної Республіки Крим та міста Севастополь. Адміністративний кордон між територією ВЕЗ «Крим» і іншою територією України збігається з сухопутним адміністративним кордоном між Автономною Республікою Крим та Херсонською областю. Частиною 3.2 статті 3 Закону визначено, що в рамках ВЕЗ «Крим» створюється вільна митна зона, що за своїм функціональним типом є одночасно вільної митної зоною комерційного, сервісного та промислового типу згідно із статтею 430 Митного кодексу України.

Особливості поставки товарів на/з території вільної економічної зони

«Крим»

Пунктом 5 частини 12.4 статті 12 Закону встановлено, що поставка товарів з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України з метою їх вільного обігу здійснюється в митному режимі імпорту із застосуванням норм законодавства України про державний санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фіто-санітарний, екологічний, радіологічний контроль, інших заходів тарифного і нетарифного регулювання.

При цьому згідно з частиною 6.5 статті 6 Закону, для цілей застосування податкового та митного законодавства договори, укладені між суб'єктами господарювання із місцезнаходженням (місце проживання) на території ВЕЗ «Крим» та іншими суб'єктами господарювання, є документами, що використовуються замість зовнішньоекономічних договорів (контрактів).

Поставка товарів, які мають статус українських товарів, з іншої території України на територію ВЕЗ «Крим» прирівнюється до митного режиму експорту, в тому числі для цілей тарифного та нетарифного регулювання.

Митні формальності, пов'язані з поставками товарів, переміщенням транспортних  засобів комерційного призначення та фізичних осіб через адміністративний кордон ВЕЗ «Крим», здійснюються у відповідних підрозділах митного оформлення Херсонської та Запорізької митниць.

Таким чином, переміщення товарів з території ВЕЗ «Крим» або на територію ВЕЗ «Крим» здійснюється виключно через нижчезазначені контрольні пункти в'їзду-виїзду:

-  для автомобільного транспорту - Чонгар (Салькове), Ставки (Каланчак), Каїрка (Чаплинка);

-   для залізничного транспорту - Мелітополь, Новоолексіївка, Вадим, Херсон.

Все інші раніше функціонуючі контрольні пункти пропуску через державний кордон України, розташовані на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополь, рішенням Уряду України тимчасово закриті і переміщення через такі пункти пропуску товарів є порушенням чинного законодавства України.

 

З питання оподаткування митними платежами товарів, поставка яких здійснюється на (з) території вільної економічної зони «Крим»

Відповідно до пункту 6.6 статті 6 розділу І «Вільна економічна зона «Крим» Закону товари, які згідно з розділом II Митного кодексу України відповідають критеріям повністю вироблених, достатньо перероблених чи ввезені на митну територію України та випущені для вільного обігу на тимчасово окупованій території України, вважаються товарами походженням з України та вільно переміщуються на іншу територію України без застосування будь-якого мита, передбаченого главою 42 Митного кодексу України, за умови подання сертифіката про походження товару з України, що видається торгово-промисловими палатами на іншій території України.

Торгово-промислова палата України листом від 02.10.2014 №3482/11.1.0-8 проінформувала, що для підтвердження походження товарів, що ввозяться з ВЕЗ «Крим» на іншу територію України, буде видаватися сертифікат про походження товару форми «У-1».

Графи сертифіката про походження товару форми «У-1» заповнюються українською мовою.

Бланки сертифікатів виготовляються друкарським способом в З примірниках: 1 оригінал та 2 копії. Оригінал має такі ступені захисту: сітка «гільйош» (друкований візерунок у формі заплетених або переплетених стрічок) фіолетового відтінку та нумерація кожного бланку.

Бланки мають розмір 210x297 мм і виготовляються на білому писальному папері. Номер бланка має шість або сім цифр і розташований в правому верхньому куті бланка.

Сертифікати про походження товару форми «У-1» завіряються печатками і підписами уповноважених осіб торгово-промислових палат України (за винятком Торгово-промислової палати Криму і Севастопольської ТПП), зразки яких були направлені на адресу митниць листом Міндоходів від 30.12.2013 № 28667/7/99-99­24-02-08-17.

Інформацію про сертифікат доведено митницям листом ДФС від 07.10.2014 6547/7/99-99-25-02-08-17.

Крім цього, будь-якій юридичній особі - резиденту України, який змінює (змінив) своє місцезнаходження з тимчасово окупованої на іншу територію України, надається звільнення від оподаткування (у тому числі згідно зі статтею 271 Митного кодексу України) основних засобів, малоцінних і швидко зношувальних предметів, які належать юридичним особам, які переносять місце своєї діяльності з тимчасово окупованої на іншу територію України, і вивозяться для подальшого використання в господарській діяльності, за умови, що ці основні засоби перебували на балансі підприємства станом на 1 січня 2014 року у вільному обігу на території України.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux